Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Golden Seafood
Als een vis in het water
Voorheen was het zoeken in de vriezer en schappen van Aldi naar de vis. Maar ons nieuwe verpakkingsontwerp concept voor deze productlijn geeft de consument eindelijk weer overzicht. Het hele schap kleurt blauw en de verpakkingen voelen eindelijk weer als een vis in het water.
Met een diepblauwe achtergrond, sterke typografie en productfoto’s die de vis echt het hoogtepunt maken, geven we de schappen van Aldi weer het frisse gevoel van de zee. In zowel vers, conserven als de diepvriesproducten, er valt weer één lijn te herkennen. De hoofdrol is hierbij weggelegd voor de fotografie van de producten. Mooie en frisse foto’s die groot worden afgebeeld en de consument helpen bij het kiezen van het juiste product.
De oude ontwerpen van deze productverpakkingen waren bovendien heel divers. Het straalde niet een ‘vis’ gevoel uit en met de vele verschillen binnen de verpakkingen was er ook niet echt een overkoepelende lijn te herkennen. Met een duidelijke kleurcodering bereiken we nog steeds een helder onderscheid, zonder in te leveren op de blauwe look & feel.