Project

Rijk aan Verhalen

Het Rivierengebied is een gebied vol rijke verhalen. Waar we ons in de zomer veelal buiten vertoeven, zoeken we in de koudere maanden meer het erfgoed en de cultuur op die onze hersens prikkelen. Zo bezoeken we musea, gaan we naar de film of het theater, of laten we ons verrassen door alle geschiedenis die hier is terug te vinden. Wij zijn door Bureau Toerisme gevraagd een campagne stijl te ontwikkelen die al het cultuur en erfgoed in het gebied verbindt en potentiële bezoekers nieuwsgierig maakt naar een bezoek.

WorkInProgress

Voor deze campagne hebben wij de pay-off ‘Rijk aan verhalen’ geformuleerd. Omdat dit rijke gebied vol met verborgen verhalen zit die er om springen om eruit te komen. Deze pay-off staat centraal en dient als herkenbaar element binnen alle uitingen.

Verder hebben we de kleuren die gebruikt worden, afgestemd op de verschillende thema's binnen de campagne. Zo maken we onderling onderscheid tussen de thema's en wordt het voor de bezoekers makkelijker navigeren.

WorkInProgress

Een rijk aan verhalen

Het resultaat is een campagne stijl die zich door middel van tekstopbouw, kleur, iconen en beeldtaal herkenbaar maakt en zo al het cultuur en erfgoed in de regio verbindt onder één paraplu. Het maakt het voor ondernemers makkelijk om hieraan mee te doen en hun eigen communicatie hierop af te stemmen. En voor bezoekers wordt het makkelijker hun volgende bezoek aan het Rivierengebied te plannen.

WorkInProgress
WorkInProgress
WorkInProgress